Online adverteren 

Remarketing

Ready to boost your business?

Remarketing

Remarketing is een online marketing techniek om websitebezoekers opnieuw te benaderen. Dit is mogelijk in verschillende vormen zoals beeld, tekst of videoadvertenties. Net als in een winkel zorgt de eerste bezoek niet altijd voor een verkoop. Dit is misschien maar 2% van alle bezoekers. Remarketing helpt je om de overgebleven 98% over te laten gaan op een conversie door middel van het tonen van gerichte advertenties in verschillende formaten.

 

Dat is handig maar hoe zorgen jullie er dan voor dat mijn websitebezoekers de juiste advertentie te zien krijgen?

Wanneer een potentiële klant jouw website bezoekt dan zorgen wij ervoor dat er een cookie geplaatst wordt, dit is een stukje code die registreert dat er een bepaalde landingspagina of productpagina bezocht is. Wij noemen dit een ‘remarketingtag’. Met behulp van een (AVG-compliant) type cookie worden je bezoekers voor een bepaald tijdsbestek in een remarketinglijst geplaatst. Zo weet het systeem aan wie de advertenties wel vertoond mogen worden.

Vormen van remarketing:

Het interessante aan het maken van deze doelgroepen is dat je het kan segmenteren. Dit houdt in dat je jouw remarketingcampagne kan opdelen aan de hand van jouw doelstellingen, assortiment en dienstverlening. Een paar voorbeelden bij Béyonit zijn:

 

  • Bezoekers benaderen op basis van welke producten ze hebben bekeken.
  • Benader bezoekers die producten in de winkelwagen hebben achterlaten maar uiteindelijk niet hebben gekocht.
  • Benader bezoekers die al eens wat gekocht hebben maar nu in aanmerking komen voor een handige accessoires

 

Een effectieve manier is om dit te combineren met social media. Zo heeft Facebook een Facebook Pixel waarbij er specifiek een aangepaste doelgroep gemaakt kan worden op basis van jouw websitebezoekers. Omdat Instagram onder dezelfde paraplu valt als Facebook, kan je deze doelgroep dus via meerdere kanalen tegelijkertijd benaderen.

Overige vormen van remarketing:

Google Ads Remarketing:

Google Ads is het meest bekende advertentieplatform die deze methode heeft toegepast. Voorheen was dit alleen mogelijk via beeldadvertenties op het Google Displaynetwerk maar tegenwoordig kan je ook op het Google Zoeknetwerk goed terecht met remarketing. Met deze mogelijkheden zorgt ons online activatieteam dat uw potentiële klanten worden verleid voor een herhaalbezoek.

 

LinkedIn Remarketing:

LinkedIn is het grootste zakelijke platform voor de business-to-business markt om sollicitanten te werven, een netwerk op te bouwen en elkaar op de hoogte te blijven houden van jouw bedrijf. Ook hierbij plaatsen we een code genaamd de Insight Tag. Deze tag gaat uiteindelijk bijhouden wie er allemaal op jouw website is geweest. Dit kan aan de hand van de doelgroepsegmentatie van jouw online marketingstrategie, e-mailadressen, websitebezoekers en nog veel meer!

 

YouTube Remarketing:

Ook bij YouTube is het mogelijk om zeer gepersonaliseerde advertenties aan kijkers te laten zien die een relatie hebben met jouw product of dienst. Dit kan doormiddel van een banner maar ook met een video. Béyonit koppelt jouw YouTube-kanaal aan jouw Google Ads-account. Zodra dat is voltooid, maken wij lijsten aan met individuen die jouw video hebben bekeken, een kanaalpagina bezocht hebben, een video geliked hebben via een kanaal of een reactie ingevuld. Deze lijsten kan je in het vervolg ook weer gebruiken voor een nieuwe targetingcampagne.

 

De voordelen van remarketing:

  • Vergroot de naamsbekendheid van jouw bedrijf
  • Remarketing is relevant
  • Het is een advertentiemethode die voordelig is in kosten
  • Vrijwel niemand maakt zijn/haar beslissing na één bezoek

 

Geïnteresseerd in een remarketingcampagne?

Remarketing biedt dus enorm veel kansen voor jouw webshop of website. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden hiervan? Neem dan contact met ons op en wij helpen je verder.

Vragen?
Neem contact met onze specialisten op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al jouw vragen.
Vraag direct een offerte aan
of bel +31 (0)58 289 68 27
Contact met een specialist?
Vraag direct een offerte aan
of bel +31 (0)58 289 68 27

Waarom Béyonit?

  • Meer dan 25 jaar ervaring
  • Korte en duidelijke lijnen
  • Afspraak is afspraak
  • Focus- en conversiegericht