Ready to boost your business?
Online adverteren
Remarketing
Remarketing is een online marketing techniek om websitebezoekers opnieuw te benaderen. Dit is mogelijk in verschillende vormen zoals beeld, tekst of videoadvertenties. Net als in een winkel zorgt de eerste bezoek niet altijd voor een verkoop. Dit is misschien maar 2% van alle bezoekers. Remarketing helpt je om de overgebleven 98% over te laten gaan op een conversie door middel van het tonen van gerichte advertenties in verschillende formaten.
Wanneer een potentiële klant jouw website bezoekt dan zorgen wij ervoor dat er een cookie geplaatst wordt, dit is een stukje code die registreert dat er een bepaalde landingspagina of productpagina bezocht is. Wij noemen dit een ‘remarketingtag’. Met behulp van een (AVG-compliant) type cookie worden je bezoekers voor een bepaald tijdsbestek in een remarketinglijst geplaatst. Zo weet het systeem aan wie de advertenties wel vertoond mogen worden.
Het interessante aan het maken van deze doelgroepen is dat je het kan segmenteren. Dit houdt in dat je jouw remarketingcampagne kan opdelen aan de hand van jouw doelstellingen, assortiment en dienstverlening. Een paar voorbeelden bij Béyonit zijn:
Een effectieve manier is om dit te combineren met social media. Zo heeft Facebook een Facebook Pixel waarbij er specifiek een aangepaste doelgroep gemaakt kan worden op basis van jouw websitebezoekers. Omdat Instagram onder dezelfde paraplu valt als Facebook, kan je deze doelgroep dus via meerdere kanalen tegelijkertijd benaderen.
Google Ads is het meest bekende advertentieplatform die deze methode heeft toegepast. Voorheen was dit alleen mogelijk via beeldadvertenties op het Google Displaynetwerk maar tegenwoordig kan je ook op het Google Zoeknetwerk goed terecht met remarketing. Met deze mogelijkheden zorgt ons online activatieteam dat uw potentiële klanten worden verleid voor een herhaalbezoek.
LinkedIn is het grootste zakelijke platform voor de business-to-business markt om sollicitanten te werven, een netwerk op te bouwen en elkaar op de hoogte te blijven houden van jouw bedrijf. Ook hierbij plaatsen we een code genaamd de Insight Tag. Deze tag gaat uiteindelijk bijhouden wie er allemaal op jouw website is geweest. Dit kan aan de hand van de doelgroepsegmentatie van jouw online marketingstrategie, e-mailadressen, websitebezoekers en nog veel meer!
Ook bij YouTube is het mogelijk om zeer gepersonaliseerde advertenties aan kijkers te laten zien die een relatie hebben met jouw product of dienst. Dit kan doormiddel van een banner maar ook met een video. Béyonit koppelt jouw YouTube-kanaal aan jouw Google Ads-account. Zodra dat is voltooid, maken wij lijsten aan met individuen die jouw video hebben bekeken, een kanaalpagina bezocht hebben, een video geliked hebben via een kanaal of een reactie ingevuld. Deze lijsten kan je in het vervolg ook weer gebruiken voor een nieuwe targetingcampagne.
Remarketing biedt dus enorm veel kansen voor jouw webshop of website. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden hiervan? Neem dan contact met ons op en wij helpen je verder.