Ready to boost your business?
Google advertising
Google Ads
Om meer verkeer in korte tijd te genereren vanuit zoekmachines - Google en Bing - start je een online marketingcampagne met Search Engine Advertising (SEA). Het doel bij dit marketingkanaal is om kwalitatief goed websiteverkeer uit jouw media-inzet te halen, tegen voordelige kosten. Hiermee komt jouw product of dienst dus sneller in beeld bij de doelgroep, dan de organische zoekresultaten (SEO). Echter versterken deze twee elementen elkaar wel en leveren vaak meer interactie op dan afzonderlijk.
Het online activatie team bij Béyonit houdt zich dagelijks bezig met SEA, tijdens dit traject gaan wij voor de hoogste posities tussen de betaalde zoekresultaten. Een advertentie van Google Ads herken je aan de groene “adv” blokje. Denk goed na over elke letter, want het aantal karakters dat je hebt om jouw product of dienst te presenteren is schaars.
Vaak vraagt men zich waarom ze voor SEA zouden moeten kiezen, als ze al eens in het verleden een SEO-traject hebben afgenomen. Of waarom SEO als ik al eens campagne heb gevoerd met SEA? Het advies van Béyonit luidt: kies voor beide middelen. In een onderzoek die Google zelf heeft uitgevoerd op research.google.com, laten ze weten dat 89% van het verkeer dat je realiseert via betaalde advertenties, niet compenseert met verkeer vanuit organische zoekresultaten in de zoekmachines. Let op: 89% van het betaalde zoekverkeer verlies je, slechts 11% krijg je terug met de inspanningen op Search Engine Optimization.
Ook zien we dat meer dan 50% van de klikken op een advertentie wordt gerealiseerd door de afwezigheid van betere resultaten op pagina één van Google of Bing. Daarnaast komt ongeveer 50% van het betaalde verkeer vanuit advertenties die ervoor zorgen dat ze op plek 1 tot en met 4 staan.
Béyonit adviseert dus om altijd te kiezen voor zowel een SEO als SEA traject bij ons om bezoekers op jouw website te genereren - zowel bij een hoge als lage vindbaarheid in de zoekmachines.