header

Blog

Het laatste nieuws

Hoe je kunt omgaan met verlaten winkelwagentjes voor een hogere conversieratio: Tips en strategieën

Als webshop eigenaar is er niets vervelenders dan het zien van verlaten winkelwagentjes op je e-commerce platform. Wanneer een potentiële klant een product in zijn of haar winkelwagentje zet, maar vervolgens niet tot aankoop overgaat, kan dit leiden tot een lagere conversieratio en daarmee minder omzet. Gelukkig zijn er verschillende tips en strategieën die je kunt toepassen om verlaten winkelwagentjes aan te pakken. In deze blogpost delen we onze beste tips op het gebied van webshop optimalisatie. Van het inzetten van social proof en retargeting tot e-mailcampagnes en mobiele optimalisatie; wij hebben alle tools en technieken in huis om jouw conversieratio te verhogen en van verlaten winkelwagentjes verleden tijd te maken. Lees snel verder en ontdek hoe je aan de slag kunt gaan!

Waarom worden winkelwagentjes verlaten?

  • Hoge verzendkosten
  • Lange levertijd
  • Gebrek aan betalingsmogelijkheden
  • Onveilige checkout

Het is belangrijk om de redenen te achterhalen waarom mensen hun winkelwagentjes verlaten, zodat je hierop kunt inspelen en de conversieratio kunt verhogen.

Tips en strategieën

1. Verminder verzendkosten

Gratis verzending of gratis verzending bij een minimaal bestelbedrag kan een goede stimulans zijn om mensen over te halen hun winkelwagentje af te rekenen. Als gratis verzending niet haalbaar is, probeer dan de verzendkosten te verminderen.

2. Verkort de levertijd

Een lange levertijd kan ook een van de redenen zijn waarom mensen hun winkelwagentjes verlaten. Probeer de levertijd te verkorten en communiceer dit duidelijk naar de klant.

3. Bied verschillende betalingsmogelijkheden

Zorg ervoor dat klanten verschillende betalingsmogelijkheden hebben, zodat zij de keuze hebben om af te rekenen met de betalingsmethode die zij verkiezen. Dit vergroot de kans dat zij hun winkelwagentje afrekenen.

4. Maak de checkout veilig en eenvoudig

Zorg ervoor dat de checkout eenvoudig en overzichtelijk is, zonder afleidingen of onnodige stappen. Maak gebruik van beveiligde betalingsmogelijkheden om het vertrouwen van de klant te winnen.

5. Follow-up met een reminder

Stuur klanten die hun winkelwagentje hebben verlaten een e-mail reminder met de producten die nog in hun winkelwagentje zitten. Maak het hen makkelijk om terug te keren naar hun winkelwagentje om af te rekenen. Dit kan een effectieve manier zijn om vergeten winkelwagentjes terug te winnen.

Béyonit kan je helpen

Bij Béyonit begrijpen we hoe belangrijk het is om een hogere conversieratio te behalen. We bieden oplossingen op maat om je webshop te optimaliseren en je verkopen te verhogen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.